Campagne BewustOffline – de eerste berichten

0

Een aantal weken geleden ging een tiental gezinnen de uitdaging aan om met behulp van de BOx bewuster om te gaan met internet, smartphones en social media. Elke week vroegen we de deelnemers van onze allereerste BewustOffline Campagne om een vraag te beantwoorden die ze liet nadenken over hun gebruik van internet, telefoon en tablets en de effecten hiervan op het gezinsleven.

Waarom deden deze mensen mee aan onze campagne?

Quality time! Dat hoorden we van veel van de deelnemers. Weg van de schermpjes en weer samen met elkaar rond de tafel of op de bank, op zoek naar een goed gesprek en naar onderling contact. Niet iedereen gebruikte de BOx elke dag, maar de deelname aan de campagne zette wel aan tot nadenken over het soms achteloos gebruiken van smart devices. Een van de deelnemers schreef ons: “Door de campagne BewustOffline is het wel makkelijker bespreekbaar om eens zonder mobiel op pad te gaan.” En dat is precies wat we willen bereiken: een fysiek object binnen de woning dat uitnodigt om letterlijk afstand te nemen van de telefoons, maar tegelijkertijd ook uitnodigt om in een figuurlijke zin meer afstand te kunnen nemen tot het online zijn.

Toen we vroegen hoe de BOx werd ingezet binnen het gezin was het vooral leuk om te lezen dat in gezinnen met kinderen in de puberteit de BOx uiteindelijk ook zelfstandig door de kinderen werd gebruikt. Een van de leukste verhalen die we terugkregen was het verhaal van een feestje waarbij een aantal vriendinnen zelf besloten om de telefoons in de BOx te leggen; de avond was megagezellig.

12546242_10154618026803782_1408126456_o

De komende weken loopt onze campagne nog door en hopen we dat onze deelnemers nog heel wat mooie momenten met elkaar zullen hebben, versterkt door het gebruik van de BOx.

Wil jij met je gezin ook meedoen met de volgende campagne? Dat kan! Kijk hier voor deelname.

Share.

Leave A Reply