test Het ontstaan van het BewustOffline logo - Bewust Offline

Het ontstaan van het BewustOffline logo

0

Een van de dingen waar wij ontzettend trots op zijn is ons onwijs gave logo. Dit logo is ontworpen door grafisch ontwerper Peter Guldemond. Hieronder lees je hoe Peter na gesprekken met Jos de inspiratie vond voor het BewustOffline logo.

Door Peter Guldemond:

“Via via ben ik in contact gekomen met Jos van der Burg. Ik ben grafisch ontwerper en Jos wilde een logo laten maken voor BewustOffline. Grappiger wijs is ons contact verlopen via facetime en email. Meer online kon het bijna niet. Jos zat in Spanje en ik in Nederland en dan is het toch mooi dat alle hedendaagse technieken mensen zo dicht bij elkaar kan brengen.

logoHet was direct een leuk contact en de strekking was duidelijk: BewustOffline moest mensen weer bewust van elkaar maken door minder online te zijn; echt weer in contact zijn met elkaar en met jezelf. Een prachtig en inspirerend initiatief waar ik mee aan de slag kon.

De conceptgedachte die achter het beeldmerk zit is “back around the campfire”. Het kampvuur was vroeger de plek waar iedereen zich verzamelde. Na gedane arbeid was er tijd voor rust en ontspanning. Samen rond het kampvuur, genieten van de warmte en van de verhalen die werden verteld. Ervaringen, roddels en spannende overleveringen zorgde voor een ontspannen en gezellige sfeer. De oranje kleur staat natuurlijk voor de warmte van het kampvuur, maar oranje is ook een sociale en vriendelijke kleur die goed past bij dit thema. Niet onbelangrijk in het logo zijn de iconische online lijntjes boven het vuur. In dit logo verbeelden de online lijntjes de warmtestraling van het kampvuur. Hierdoor wordt het online zijn letterlijk verruild voor de warmte die je ervaart als je weer terug bij jezelf bent en back around the campfire.”

Share.

Comments are closed.